Fluke Ti300 review

De Fluke Ti300 is een van de meest uitgebreide en beste warmtebeeldcamera's die beschikbaar is (verkrijgbaar vanaf €6.049). Met een hoge resolutie, uitstekende thermische precisie en een grote hoeveelheid ondersteunende features, produceert de Ti300 scherpe afbeeldingen vol met informatie die je makkelijk kan delen. In deze Fluke Ti300 review zullen we bespreken wat deze infrarood camera zoal te bieden heeft.

Fluke Ti300 review:

Plus- en minpunten in een oogopslag

PROS:
  • Ingesproken en geschreven aantekeningen maken het makkelijk om snel notities aan je afbeeldingen toe te voegen.
CONS:
  • Een gepatenteerd bestandsformaat betekent dat je je afbeeldingen eerst moet converteren voordat je ze kan delen met personen die geen software hebben die compatibel is met IS2.

Features Fluke Ti300

Deze camera produceert afbeeldingen met een resolutie van 240 x 180 pixels. Met deze resolutie worden afbeeldingen geproduceerd die duidelijk en gedetailleerd zijn, zodat je makkelijk probleem gebieden kan vinden, zoals overbelaste stroomkringen of kleine gaten in de isolatie.

Fluke Ti300 review

Voor nog meer detail heeft de Fluke Ti300 een onboard 5 megapixel camera. Infrarood afbeeldingen die je met de camera hebt gemaakt kan je combineren met deze hogere resolutie zichtbaar licht afbeeldingen om meer gedetailleerde infrarood afbeeldingen te produceren. Dit kan helpen wanneer je met gecompliceerde dingen, zoals printplaten of ingewikkelde machines werkt.

Je kan deze afbeeldingen opslaan in verschillende formaten, namelijk BMP, JPG of IS2. Alhoewel de BMP en JPG formaten de visuele thermische informatie laten zien, wordt er geen temperatuur informatie aan toegevoegd. Het gepatenteerde IS2 formaat van Fluke zit echter vol met informatie, zodat je de radiometrische details (temperaturen) van verschillende gebieden van je foto kan zien. Het minpunt van dit formaat ten opzichte van radiometrische JPGs, is dat je IS2 afbeeldingen alleen maar kan openen met de software van Fluke. Je moet ze dus converteren voordat je ze kan delen met iemand die niet de benodigde software heeft.

Thermische precisie is een belangrijk onderdeel van elke infrarood camera en de Fluke Ti300 is zo nauwkeurig als de beste infrarood camera's. De nauwkeurigheid waarde van min of plus 2% betekent dat de weergegeven temperatuur nooit veel verschilt van de eigenlijke temperatuur. Het enorme temperatuurbereik van -20 tot 1.200 graden Celsius laat de camera temperaturen meten die veel hoger liggen dan de meeste camera's kunnen meten. Hij is ook gevoelig voor temperatuurverschillen minder dan of gelijk aan 0,05 graden, waardoor je temperaturen van verschillende delen van dezelfde thermische afbeelding kan onderscheiden.

Om temperatuurverschillen in realtime vast te leggen is het mogelijk om radiometrische video op te nemen met de Ti300, wat opgeslagen wordt in een IS3 formaat. Wanneer je deze video's opent met de software van Fluke, dan worden temperatuurverschillen weergegeven tijdens de gehele video.

Uitstekende beeldkwaliteit en thermische precisie zijn de funderingen van deze camera, maar de ondersteunende features vullen zijn kracht aan met diepere functionaliteiten. Het 3,5-inch touchscreen maakt het navigeren door menu's en instellingen eenvoudig. Een ingebouwde laser aanwijzer en zaklamp helpen om probleem gebieden te verlichten en isoleren, voor duidelijke communicatieve afbeeldingen, ondanks de slechte verlichting of volle objecten. Daarnaast maakt de mogelijkheid om ingesproken en geschreven aantekeningen toe te voegen aan elke foto je thermografische afbeeldingen nog krachtigere communicatie tools.

De Wi-Fi connectiviteit van de Fluke Ti300 maakt het makkelijk om met klanten of collega's te communiceren. Het is eenvoudig om andere op de hoogte te stellen van je bevindingen door gebruik te maken van de Android en Apple apps van Fluke. Het enige wat je hoeft te doen is je mobiele apparaat met je camera verbinden en je kan direct de vastgelegde informatie downloaden en delen. In een wereld die steeds meer verbonden is met mobiele technologie, zullen features zoals deze alleen maar belangrijker worden. Als je nu investeert in zulke technologie, dan zal dit helpen om de waarde van je camera te behouden.

Duurzaamheid en accuduur zijn de primaire zorgen voor elke tool die in professionele omgevingen gebruikt wordt. De Fluke Ti300 heeft een stevige behuizing die valpartijen tot twee meter kan weerstaan en er worden twee lithium-ion accu's meegeleverd welke het elk vier uur uithouden. Een meegeleverde externe lader maakt het mogelijk om een accu op te laden terwijl je de andere gebruikt, zodat je camera nooit leeg is.

Fluke biedt een garantie van twee jaar voor fabricage defecten en er is een hoop informatie beschikbaar op de website over de camera. Als je de benodigde informatie niet op de website kan vinden, dan is het ook mogelijk om via de telefoon of e-mail contact op te nemen met het bedrijf.

Conclusie van deze Fluke Ti300 review

Beeldkwaliteit, thermische precisie en een uitgebreid setje met features maakt de Fluke Ti300 een van de beste warmtebeeldcamera's die beschikbaar is. Ondanks het ongemak van het gepatenteerde radiometrische bestandsformaat, is deze camera een krachtige tool voor het vastleggen, communiceren en oplossen van problemen voordat ze ernstig worden.

We kijken uit naar je ideeën