FLIR E6 review

De FLIR E6 is een instap infrarood camera. Hij is relatief standaard en goedkoop met een goede prestatie voor de prijs (verkrijgbaar vanaf €2.051). Alhoewel de primaire functie van warmtebeeldcamera's visuele representaties van thermische data bieden is, bieden veel thermische camera's een grote hoeveelheid ondersteunende features welke meten, delen en organiseren van data makkelijker maken. De FLIR E6 heeft geen extra features zoals Wi-Fi connectiviteit, maar hij voert de primaire taak van het vastleggen van beeld goed uit en dat is hetgeen waar veel gebruikers naar op zoek zijn. In deze FLIR E6 review zullen we kijken wat deze camera zoal te bieden heeft.

FLIR E6 review:

Plus- en minpunten in een oogopslag

Positief:
  • Deze camera biedt een goede balans tussen prijs en resolutie.
Negatief:
  • Het gebrek aan features is misschien limiterend voor sommige gebruikers.

Vergelijk prijzen nu bij:

Features FLIR E6

De E6 behoudt de bouwkwaliteit van duurdere apparaten (de spatwater en valpartij bescherming zijn allemaal hetzelfde). De verschillen vind je allemaal terug aan de binnenkant. Er zijn namelijk geen extra features. Wi-Fi, de mogelijkheid om aantekeningen te maken of video opname zijn maar een paar voorbeelden van features die je mist om een lagere prijs te krijgen.

Ondanks dat de camera uitgekleed is op het gebied van features, is de E6 nog steeds een degelijke camera. Met een resolutie van 160 x 120 valt hij precies in het midden van de duurste en goedkoopste infrarood camera's. De resolutie voldoet nog steeds aan de RESNET standaard, wat belangrijk is voor personen die huis energieverbruik meten. Voor de meeste toepassingen zal deze resolutie voldoende zijn. Als je met ingewikkelde objecten werkt die meer detail nodig hebben, dan is de prestatie van de FLIR E8 misschien beter geschikt voor jou.

Zoals gebruikelijk is bij infrarood camera's biedt de E6 een accuduur van vier uur aan met een volle accu. In tegenstelling tot duurdere modellen krijg je bij de FLIR E6 echter geen extra accu en externe oplader. Deze kan je wel los kopen.

Op het gebied van ondersteuning biedt FLIR de beste dekking. De detector is gedurende tien jaar gedekt, de accu vijf jaar en onderdelen en arbeid twee jaar na je aanschaf.

Naast de garantie biedt het bedrijf een betaalde kalibratie service aan. De meeste fabrikanten raden aan om een infrarood camera ieder jaar te kalibreren, zodat deze nauwkeurig blijft functioneren. Voor meer informatie over je camera kan je de handleiding lezen of contact met FLIR opnemen via de telefoon of e-mail.

FLIR E6 review

Conclusie van deze FLIR E6 review

De E6 is een infrarood camera / warmtebeeldcamera die ondanks het gebrek van de beste resolutie en features, mogelijk precies goed genoeg is voor een hoop gebruikers. De verlaagde resolutie en de afwezigheid van features houdt de prijs relatief laag, maar hij presteert echter goed genoeg voor de meeste toepassingen. Als je je afbeeldingen niet snel hoeft te delen en een infrarood camera alleen maar gebruikt om grote problemen te detecteren, dan hoef je echt niet meer dan dit te betalen.

Vergelijk prijzen nu bij:

We kijken uit naar je ideeën