FLIR E60 review

De beste warmtecamera's combineren uitstekende bouwkwaliteit met nauwkeurige afbeeldingen met een hoge resolutie en features die het vastleggen en delen van deze makkelijker maken. Alhoewel sommige camera's resolutie en features opofferen om een lagere prijs te behalen, zijn er ook een paar modellen die op alle gebieden het beste van het beste bieden en de E60 is een van deze. In deze FLIR E60 review zullen we deze camera uitgebreid bespreken.

FLIR E60 review:

Plus- en minpunten in een oogopslag

Positief:
  • Een handig bestandsformaat maakt delen makkelijk.
Negatief:
  • Deze camera mist autofocus.

Vergelijk prijzen nu bij:

Beeld FLIR E60

Resolutie is de belangrijkste specificatie om te overwegen wanneer je naar de beeldmogelijkheden van een warmtebeeldcamera kijkt. Dit komt omdat resolutie grotendeels bepaald hoeveel detail je in je infrarode afbeeldingen ziet. Veel camera's combineren standaard zichtbaar licht afbeeldingen om het verloren detail van lage resolutie afbeeldingen goed te maken. Het feit blijft echter dat IR afbeeldingen met een hogere resolutie makkelijker om mee te werken zijn, vooral wanneer objecten klein of ingewikkeld zijn.

De FLIR E60 heeft een resolutie van 320 x 240 pixels. Dit is uiteraard erg laag vergeleken met normale afbeeldingen. Maar als je een beetje verstand hebt van infrarood camera's, dan weet je dat dit een aardig hoge kwaliteit is. Infrarood sensors zijn anders dan de typische richt en schiet camera sensors en kunnen simpelweg niet met een hogere resolutie gemaakt worden zonder buitensporig duur te worden.

FLIR E60 reviewVeel thermische camera's combineren standaard digitale foto's met hun infrarood afbeeldingen om het detail van afbeeldingen met een lage resolutie aan te vullen. Deze afbeeldingen komen van een onboard digitale camera. Alhoewel het primaire doel van deze camera's het bieden van aanvullende afbeeldingen is, kunnen ze ook gebruikt worden om standaard foto's te maken welke een algehele context van de scene bieden. De resolutie van de digitale camera op de E60 is een van de hoogste in deze prijsklasse met 3,1 megapixels.

Focus type speelt een grote rol hoe je afbeeldingen vast kan leggen met een infrarood camera. Alhoewel warmtebeeldcamera's met een vergelijkbare prijs een autofocus systeem hebben om dit voor je te doen, heeft de E60 alleen maar een handmatige focus. Zodra je dit onder de knie hebt zou dit geen groot probleem moeten zijn, maar dit zorgt wel voor een kleine deuk in het gebruiksgemak.

Het bestandsformaat van de thermische afbeelding is echter een van de makkelijkste die beschikbaar is, dus misschien maakt de FLIR E60 op deze manier het vorige minpunt een beetje goed. Alhoewel je bij sommige camera's gepatenteerde bestandsformaten moet gebruiken om thermografische data op te slaan, slaat de E60 alle informatie op in radiometrische JPGs. In tegenstelling tot gepatenteerde bestandstypes kan je deze bestanden op nagenoeg elk platform openen.

Vergelijk prijzen nu bij:

Thermische precisie FLIR E60

De vaardigheid van een infrarood camera om temperatuur nauwkeurig te meten en weer te geven is cruciaal en wordt beïnvloedt door een combinatie van factoren. Wanneer we infrarood camera's evalueren, dan focussen we op gevoeligheid, temperatuurbereik, nauwkeurigheid en emissiviteit correctie.

De gevoeligheid van een infrarood camera refereert aan de vaardigheid om subtiele verschillen in temperatuur te onderscheiden. De FLIR E60 heeft een gevoeligheid van 0,05 graden Celsius, wat betekent dat de camera temperaturen kan onderscheiden die maar 0,05 graden verschillen. Geen enkele camera die we tot op heden in onze handen hebben gehad heeft een betere gevoeligheid dan dit.

Het temperatuurbereik is de aanbevolen temperaturen waar tussen je infrarood camera betrouwbaar gebruikt kan worden. Het aanbevolen bereik van de E60 is -20 tot 650 graden Celsius, wat het een na grootste bereik is die wij gezien hebben. Alhoewel sommige camera's van Fluke zelfs nog een groter bereik van -20 tot 1.200 graden bieden, zou het bereik van de E60 voldoende moeten zijn voor het overgrote deel van de toepassingsmogelijkheden.

De laatste twee onderdelen die een invloed hebben op de thermische precisie zijn nauwkeurigheid en emissiviteit correctie. Deze factoren zijn niet zo belangrijk als de eerste twee die we opgenoemd hebben. Niet omdat nauwkeurigheid niet belangrijk is, maar omdat zo'n beetje elke infrarood camera hetzelfde biedt. Elke camera die we tot op heden in onze handen hebben gehad is nauwkeurig tot 2 graden Celsius en ze bieden allemaal dezelfde emissiviteit correctie.

Vergelijk prijzen nu bij:

Ondersteunende features FLIR E60

FLIR E60 kopenOp het gebied van ondersteunende factoren heeft de E60 nagenoeg alles wat je zou willen. Hij heeft Wi-Fi om bestanden snel te delen, de mogelijkheid om aantekeningen in te spreken of te schrijven, een lamp voor extra verlichting en een laser om precies op je doel te richten en video opname mogelijkheden om temperatuurveranderingen in realtime vast te leggen. Hij biedt ook nog iOS en Android apps die het versturen, organiseren en delen van je informatie makkelijker maken.

Accuduur en design FLIR E60

Zoals elke andere FLIR camera die we in onze handen hebben gehad biedt de FLIR E60 een accuduur van vier uur. In tegenstelling tot de meeste wordt de E60 echter ook geleverd met een extra accu en externe oplader. Dit maakt het veel makkelijker om je camera ten alle tijde opgeladen en gereed te houden.

Het design is ook beter dan die van de meeste andere camera's. De bouwkwaliteit en spatwater en bescherming tegen valpartijen zijn allemaal hetzelfde, maar de E60 biedt een touchscreen interface naast de standaard knoppen en besturingen.

Vergelijk prijzen nu bij:

Help en ondersteuning

De E60 is een flinke investering en heeft daarom een garantie nodig die bij dat prijskaartje past. Gelukkig biedt FLIR een van de beste garanties voor hun infrarood camera's, met tien jaar dekking voor de sensor, vijf voor de accu en twee voor onderdelen en arbeid. Als de camera tijdens deze periode defect raakt, dan zal FLIR je apparaat gratis repareren of vervangen. Voor meer ondersteuning kan je een kijkje nemen in de handleiding of de website van FLIR bezoeken voor veelgestelde vragen. Als je FLIR echter rechtstreeks wilt contacteren, dan is dat ook mogelijk via de telefoon of e-mail.

Conclusie van deze FLIR E60 review

Zoals elke camera heeft de FLIR E60 een aantal zwakke punten. Hij mist autofocus en heeft niet het beste temperatuurbereik, maar de E60 doet ook een hoop goed. Hij heeft de beste resolutie, de meest bruikbare features en geweldige extra's zoals een extra accu en externe oplader. Het grootste obstakel voor de meeste personen zal de premium prijs voor een premium product zijn.

Vergelijk prijzen nu bij:

9 Totale Score
De beste resolutie, de meest bruikbare features en geweldige extra's

Zoals elke camera heeft de FLIR E60 een aantal zwakke punten. Hij mist autofocus en heeft niet het beste temperatuurbereik, maar de E60 doet ook een hoop goed. Hij heeft de beste resolutie, de meest bruikbare features en geweldige extra's zoals een extra accu en externe oplader.

Gebruikers Beoordeling: Er zijn nog geen beoordelingen!
We kijken uit naar je ideeën