Canon 1DX Mark II review

Als je zowel een fotograaf als filmmaker bent, dan is de Canon 1Dx MK II de beste camera die op dit moment beschikbaar is. Het is een professionele fotografie camera zonder compromis. Hij is in staat is om indrukwekkende 20MP foto's met 14fps en 4K 60fps video's in geweldig weinig licht vast te leggen. Alhoewel hij niet de rauwe video en flexibiliteit van een RED biedt, schiet hij kwalitatieve beelden voor een fractie van de afmetingen en prijs. In deze Canon 1DX Mark II review zullen we een kijkje nemen naar een aantal features. Ook zullen we hem vergelijken met andere populaire camera's.

Vergelijk prijzen nu bij:

Canon 1DX Mark II review:

Waarom is 4K 60fps en 1080p 120fps zo geweldig?

We zijn allemaal verliefd geworden op de slow motion video's en de verborgen wereld die blootgesteld wordt wanneer je de tijd vertraagd. De Canon 1DX II zou op het land niet als een slow motion camera gezien worden. 60fps en 120fps is echter het enige wat we nodig hebben in de vloeibare onderwater wereld.

Misschien was die walvis met haar kalfje wel erg onverwacht voor je en schudde je hevig met je camera. Je 60fps video vertragen naar 30fps verdubbeld de lengte van je video. Dit maakt je plotselinge bewegingen een stuk minder hevig. Je betaald mogelijk een prijs op het gebied van harde schijf ruimte wanneer je met hogere frame rates opneemt. Je hebt echter wel een twee keer zo grote kans om die perfecte shot vast te leggen.

Vergelijk prijzen nu bij:

Prachtige Canon witbalans: geen filter vereist

De meeste onderwater fotografen geven de voorkeur aan Canon camera's om een reden. De vaardigheid van Canon DSLR's om briljante kleuren met handmatige witbalans te produceren, is iets dat Nikon, Sony of RED nog niet na heeft kunnen doen.

goedkoopste-canon-1dx-mark-II-review

We hebben vele camera's op het gebied van witbalans getest. Sony camera's kunnen geen witbalans zonder filter creëren. Dit maakt het opnemen in gemengd licht moeilijk of onmogelijk als je niet weet wat je te wachten staat. RED camera's kunnen een witbalans zonder filter krijgen, maar kunnen het rijke blauw van de Canon camera's niet evenaren. Wanneer je het onderwater goed uitgevoerd, zal een handmatige witbalans met de Canon 1DX II bijna de behoefte voor kleurcorrectie achteraf elimineren. Daarnaast wordt je niet belast door onderhoud van het filter.

Vergelijk prijzen nu bij:

Canon 1DX II vs Sony A7 series camera's

In een tijd waar kosten voor bagage in vliegtuigen niet minder worden, kiezen veel mensen voor kleinere camera's. De spiegelloze Sony A7R Mark II is een favoriet voor een goede reden. Zijn grote sensor produceert prachtige 42MP foto's zonder ruis en 4K 30fps video's. Een compleet systeem kan je daarnaast vaak makkelijk meenemen in een vliegtuig voor een uitstekende prijs. Hij presteert het beste wanneer je macro scenes opneemt, waarbij features zoals focus peaking en de super 35 modus echt schijnen. De Sony camera wordt echter lastig om te gebruiken voor een wijde hoek onderwater. De eerdergenoemde onmogelijkheid om een witbalans zonder filter te creëren, maakt met of zonder lichten tijdens dezelfde duik opnemen bijna onmogelijk.

Geavanceerde fotografen zullen een optische beeldzoeker missen wanneer ze scenes met wijde hoeken met opwaartse hoeken op willen nemen. In deze situaties overbelicht het spiegelloze scherm en biedt alleen maar een gok tijdens klassieke onderwater foto composities. Filmmakers zullen een sterke voorkeur geven aan de 800mbps data overdracht en 60fps van de Canon ten opzichte van de 100mbps en 30fps van de Sony, wanneer ze voor grotere projecten gaan. Voor de meeste personen zal de keuze tussen deze twee camera's gebaseerd worden op budget, fysieke afmetingen en de mogelijkheid om de limieten van de Sony te overkomen. De prijs van deze twee camera's is €6399 voor de Canon en €1629 voor de Sony.

Vergelijk prijzen nu bij:

Canon 1DX II vs RED Epic Dragon

Als je project het budget heeft, dan blijft de RED Epic Dragon de ultieme camera. RED levert nog steeds het beste dynamische bereik, bitrate en lens selectie. Als je geavanceerde editors en kleurexperts voor je project hebt, dan zullen ze de flexibiliteit op prijs stellen die raw video biedt om opname fouten te corrigeren. Ook hebben ze de mogelijkheid om de belichting gelijk te houden tijdens verschillende onverwachtse natuurlijke licht situaties. Het H2O OLPF filter en de Dragoncolor 2 kleurruimte hebben RED echt geholpen om onderwaterkleuren te reproduceren. We zouden echter betere prestaties willen zien in een systeem die voor zo'n $50.000 verkocht wordt.

beste-canon-1dx-mark-II-review

Alhoewel RED de koning van projecten met grote budgetten is, zal de Canon zeker de de top keuze zijn voor gestroomlijnde onderwater producties. Gebaseerd op onze testen biedt de Canon een betere blauw kleurverzadiging en minder ruis in blauw licht onderwater omgevingen. Er van uitgaand dat de juiste witbalans en belichting behouden blijft in het water, ziet de opname van de Canon er fantastisch uit. Je kan hem direct naar de regisseur of producent sturen zonder dat er behoefte voor veel bewerking nodig is. Als je project voornamelijk onderwater is en je een gemiddeld tot klein budget hebt, dan is de Canon een makkelijke winnaar.

Vergelijk prijzen nu bij:

Grote bestandsgrootte en nieuwe CFast kaarten

De Canon 1DX II is uitgerust met een CF en CFast kaart slot. Alle 4K 60fps opnames langer dan 10 seconden moeten opgenomen worden op de nieuwe CFast kaart. Met een zinderende snelheid van 6GB per minuut moet je een 256GB CFast kaarten kopen om grofweg 40 minuten opnametijd te krijgen. Als dit je eerste 4K camera is, dan moet je je draagbare en vaste harde schijven van een upgrade voorzien. Harde schijven zijn vandaag de dag niet al te duur, maar CFast kaarten zijn nog erg nieuw en dus prijzig.

We hopen dat je genoten hebt van deze Canon 1DX Mark II review.

Vergelijk prijzen nu bij:

9 Totale Score